No país das vacas é a exposición de Xurxo Lobato que se pode ver na rúa do Paseo de Ourense ata o día 30 de abril, e Un millón de vacas é unha obra de Manuel Rivas.
A exposición fíxome pensar, incluso antes de comezar a vela, na obra de Manuel Rivas. Véndoa, descubrín nela un texto do autor, é o que aparece no corpo da vaca, e unha fotografía del cun becerriño no colo. Usade o novo Dicionario da RAG e buscade os sinónimos de becerro.
Na exposición, que é unha homenaxe á vaca, aparecen máis de 130 fotografías situadas en paneis, e varios textos entre os que figuran os de Xurxo Lobato, de Manuel Rivas, de Méndez Ferrín e de Xesús Ferro Ruibal.
Recoméndovos que vexades a exposición e que busquedes nela un cartel de Castelao.
Ide lendo o conto de Rivas. Traballarémolo na clase.
UN MILLÓN DE VACAS
Non ía de negro senón cun vestido estampado
azul e branco e levaba sobre os ombros un chal da color da prata vella, como
prolongación dos cabelos. Fíxome sinal de stop desde a sombra da marquesina e,
cando me detiven, asomou con resolución pola xanela do auto uns ollos de curuxa
con gafas de cuncha.
¿E logo irá para Vigo, ou non?
Preguntouno coma se realmente non houbese
outro sitio a onde poder ir. Gracias, neniño, déchesme a vida, dixo despois de
acomodarse no asento e retocar o pelo coas mans. Na radio daban os sinais
horarios das cinco da tarde e logo soou a sintonía do informativo. Allea ó son
intruso que se interpuña entre os dous, explicou de seguida que perdera o coche
de liña e que tiña vez no médico. A esta idade non che temos máis que achaques,
neniño, ser vello éche unha desgracia. En Galicia, dicía o locutor, hai
aproximadamente un millón de vacas. Que va, señora, díxenlle eu por cortesía,
non diga iso. Parvadas, dixo ela, pensan que somos parvos, ¡un millón de
vacas!, pasan o día dicindo parvadas. Apaguei a radio e virouse cara a min con
rostro satisfeito. Nada do que din é certo, neniño, nada do que din é certo.
Preguntoume que onde vivía e respondinlle que
non sabía moi ben. Ando de aquí para aló. Ela sorriu. Os mozos sodes un caso.
Eu vivín en Madrid. ¿Coñeces Madrid? Ata hai moi pouco vivín en Madrid. Teño un
fillo alí, marchou a traballar e alí casou, Un día apareceu na casa, en
Soutomaior, eu estaba pelando nas patacas e díxome anda mamá, colles as cousas
e véste comigo. E díxenlle eu pero neniño, e que fago cos animais, e coa casa,
¿quen vai coidar da casa? E el díxome mira mamá, xa haberá quen coide dos
animais, deixámosllos ós veciños, e a casa, a casa ninguén a leva. E así foi.
Funme para Madrid.
¿E gustoulle Madrid?
¿Que?
¿Gustoulle Madrid?
Moito. Gustoume moito.
A vella revolvía no bolso e sacou un pequeno
espello e unha barra de labios.
Gustoume moito, dixo despois do arreglo. Pero
non podía durmir. O meu fillo vivía nun piso, un pisiño, pero estaba ben. En
fin, podía pasar. A nora é unha xoia. Eu sempre quixen que buscase unha moza da
terra, pero, en fin, casou alí, e dígolle que a rapaza é unha maravilla, moi
delgadiña, iso si, pero moi xeitosa. Non me deixaba tocarlle a nada. Nin fregar
os pratos me deixaba. Tú mamá
-chamábame mamá-, a descansar que ya has
tenido bastantes trabajos. Eu, miña filla, como todo o mundo. Que no mamá, que te sientes. Pero, ai
neniño, o que non podía era durmir. As paredes sonche de papel. No piso de
arriba tiñan un crío, unha criaturiña que, claro, poñíase a chorar. Xusto
enriba miña tiña o berce. ¿Queres crer que os desgraciados dos pais non se
levantaban para acariñalo? Noite tras noite, e o crío chorando coma unha
víctima ata que calaba de cansancio, meu pobre. A min comíanme os demos. Un día
encontrei no portal á nai e díxenllo, por estas que llo dixen. Díxenlle que se
non tiñan alma, deixar chorar así á criatura. ¿A que non sabes o que me
contestou a descarada? Usted métase en lo
suyo. Iso foi o que me dixo, mala chispa a confunda. Pero o peor non foi
iso.
Mireina de esguello, Tiña os beizos apretados
e refregaba as mans.
O peor foi que iso mesmo me dixo a miña nora. No son cosas suyas, mamá, cada uno vive su
vida. Aquela noite o neno volveu chorar. A min comíanme os demos. Así que
marchei. ¿Que lle parece? Marchei ó día seguinte.
Baixando polo Meixueiro, recortábase no fondo
a silueta caótica de Vigo, coma unha descoidada medianeira no paraíso da ría.
¿Vai á Residencia?
Non, non. Déixame á entrada que xa eu me
arreglarei.
Se quere, achégoa ó médico; teño tempo abondo.
Volveuse a negar, pero cando parei o coche no
semáforo da praza de España púxome unha man enriba do xeonllo e arrimouse como
para dicirme unha confidencia. ¿Sabes onde está a Nova Olimpia? Quedei
sorprendido, pero díxenlle que si. Si, creo que si. Pois déixame alí. Hoxe hai
baile da tercera edá. ¿Sabes? Cando
volvín de Madrid, botei un noivo.
¿E non será médico?
¡Non, que va!, dixo ela chorando de risa.
Copiado de asonancia. Revisado polo conto publicado por Edicións Xerais de Galicia ( 6ª edición : novembro, 1992)
Vaia! Que ben me veu a información! Non sabía nada da exposición. Pasareime por alí!
ResponderEliminarVaiche gustar e penso que non só polas referencias literarias. A exposición é máis ca iso; destaca a importancia que ten a vaca para a economía galega, e reproduce a visión que teñen gandeiros empresarios, periodistas ... dese animal.
ResponderEliminarEncántame a entrada, encántanme sempre as fotos de Xurxo Lobato e grazas polo texto de Manolo Rivas. Aproveitarémonos de todo, coma sempre.
ResponderEliminarSabes que me gusta compartir. Non te imxinas o que animan estes comentarios! Grazas.
ResponderEliminar