CHÁMANLLE A “MARQUESIÑA” e os seus peíños
endexamáis se calzaron.
Vaí á fonte, depelica patacas e chámanlle a Mar-
quesiña.
Non foi á escola por non ter chambra que pór, e
chámanlle a Marquesiña.
Non probou máis lambetadas que unha pedra de
zucre, e chámanlle a Marquesiña.
A súa nai é tan probe que traballa de xornaleira
na casa do Marqués.
¡E aínda lle chaman a Marquesiña!
Despois de ler e escoitar este texto de Cousas de Castelao que aparece no libro de 2º ESO, debes responder as seguintes preguntas:
- Cantos personaxes aparecen neste texto? Pertencen a clases sociais diferentes?
- Por que cres que lle chaman a Marquesiña? Terá algunha importancia o uso do diminutivo?
- En que medio cres que vive a Marquesiña? Que é o que cho indica? Fíxate no debuxo que acompaña o texto e explica que momento da historia reproduce.
- Un dos significados de vítima, segundo o dicionario da RAG, é: "persoa ou animal que sofre un dano ou resulta prexudicado por alguén ou algo". A ti paréceche que a Marquesiña é unha vítima?
Avelina, a profesora de lingua castelá, díxome despois de ler o texto:
" Paréceme
un texto fermoso e terrible á vez. Dunha concisión demoledora. Lembreime de El niño yuntero de M. Hernández pero aquí hai moito máis sufrimento aínda. Que
desamparada está a infancia!"
Que razón ten! Se a Marquesiña non fose unha personaxe de ficción poderiamos dicir que o seu caso é tan arrepiante como os que destaca Marina Mayoral na súa columna de La Voz de Galicia do mércores 17 de outubro.
Ata creo que hai semellanzas entre a Marquesiña e Malala e Bishnu. Hainas? Responde despois de ler o texto:
Ata creo que hai semellanzas entre a Marquesiña e Malala e Bishnu. Hainas? Responde despois de ler o texto:
Escravitude ou morte
O Día Internacional da Nena
trouxo ás páxinas dos xornais casos arrepiantes. Destaco dous. O da nepalí
Bishnu Chaudhary. Aos nove anos foi entregada a cambio dun préstamo a outra
familia como escrava doméstica. Recibía quince euros anuais, traballaba sen
descanso todos os días, e moitas veces ía á cama sen comer nin cear. Rescatada
por unha ONG consigue aos once anos asistir á escola, pese á oposición do pai,
que pensa que as nenas non teñen que estudar. Hoxe ten dezanove, vai estudar
para «ser avogada e defender ás mulleres». Os pais séntense orgullosos dela.
O outro caso é o de Malala
Yusufzai, a rapaza paquistaní de catorce anos que foi tiroteada polos talibáns
por defender o dereito das nenas a estudar. Filla de mestres, os pais apoiárona
para realizar o seu soño de ser médico. Dende os once escribía un blog que
chamou a atención da BBC en urdu, a lingua nacional de Paquistán. A partir dese
momento comezou a recibir ameazas por parte dos talibáns. Malia o medo, seguiu
asistindo á escola, ata que unha bala detivo o seu camiño cara á liberdade.
Hoxe, por fortuna, está fóra de perigo.
Malala e Bishnu son símbolos da
loita secular das mulleres para ser recoñecidas como seres humanos de pleno
dereito. Para alcanzar ese estatus a educación é indispensable. A situación de
escravitude que padecen miles de mulleres aséntase sobre a ignorancia que as
converte en vítimas de todas as inxustizas, e tamén, non o esquezamos, sobre a
tolerancia do mundo occidental, que tende a ollar para outro lado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario