Visitei a exposición de Manuel Prego de Oliver no Centro Cultural da Deputación Provincial de Ourense; nela aparecen bodegóns, paisaxes, mendigos, retratos, bocetos e outros materiais. Alí descubrín varios persoeiros da cultura galega: Risco, Castelao, Cuevillas, Ferro Couselo e tamén Paz Andrade.
Eu, en realidade, non quero falarvos da exposición, ou si?, aínda que vos recomendo que a visitedes.
A miña intención é que vexades dúas caricaturas de Paz Andrade, a que lle fixo Prego, que está na exposición, e outra que lle fixo Castelao, que está no libro de Paz Andrade, Castelao na luz e na sombra:
Caricatura de Paz Andrade feita por Prego.
Paz Andrade, por Castelao (Vigo1924).
Se visitades a exposición, lembrade este comentario de Álvaro Cunqueiro e pensade se tiña razón.
"La pintura de Manuel Prego está a la vez pintada e imaginada, con sueños verdaderos y no recursos, que ya se ve por los cuadros mismos que eso Prego no lo haría jamás. Entre otras cosas porque busca siempre, en sus cuadros, una veracidad superior a la veracidad intelectual... Ahora de mañana, en la soledad de la sala y el silencio, parece como si se escuchase, viniendo de primavera y de otoños antiguos y eternos, una música sosegada, o un cierto perfume. Ahí están, en sus marcos, ecos de horas amadas hasta la exaltación, y sufridas hasta la insondable fatiga."
Ou estoutro de Carlos Casares:
"Su obra no es más que el diario de su existencia, el asalto incesante al enigma en que consisten sus sentimientos y sus sueños . En el fondo una lucha con el tiempo, la pelea contra el fluir constante de una belleza que pasa y que se va, y que no vuelve."
No hay comentarios:
Publicar un comentario